Navigace

Obsah

Pondělí 8. 6.

Uběhlo 14 dní a jsou tu další chemická praktika.

Dnes vám pošlu námět na pokus s coca - colou a mentoskami. Pokud se rozhodnete pokus vyzkoušet, určitě ho provádějte venku.

Pondělí 25. 5.

Máme před sebou další chemická praktika. Dnes byste si mohli vyzkoušet jak spolu reagují ocet (kyselina octová) a jedlá soda (hydrogenuhličitan sodný). Návody na jednoduché pokusy najdete zde.

 

Pondělí 11. 5. 

Uběhlo 14 dní a jsou tu další chemická praktika.

Dnešní téma: Kyselost a zásaditost roztoků, použití přírodních indikátorů.

Návod na domácí laboratorní práci najdete pod tímto odkazem.

Místo indikátoro z černé čočky můžete použít indikátor z červeného zelí. Návod na jeho přípravu naleznete zde. Stačí, použít pouze malé množství (hrstičku) nakrájeného červeného zelí.

Budu se těšit , že mi nafotíte a pošlete výsledky vašich pokusů. Ať se vám laborka vydaří.         

 

 

Pondělí 27. 4.

Opět tu jsou chemická praktika. Dnešní témaPovrchové napětí vody.

1/ Pod tímto odkazem najdete dvě krátká videa. Zde se dozvíte, co je povrchové napětí a zároveň zde najdete návody na jednoduché domácí pokusy.

Místo kancelářské sponky můžete použít jehlu a pepř můžente nahradit např. majoránkou.

2/ Promyslete si: Proč plave sponka (jehla) na hladině?

                            Proč saponáty ničí život nad i pod vodní hladinou?

                            Proč je špatné mýt auto u rybníka - co se děje v důsledku toho např,

s vodním živočichem bruslařkou obecnou (pohybuje se po hladině vody)?    

                 

Pondělí 30. 3.

Dnes odpoledne bychom měli mít další hodinu chemických praktik. Nemůžeme se sice sejít, ale nějaký ten domácí pokus zvládnete určitě i sami a ještě si pochutnáte.

Pod tímto odkazem najdete návod na výrobu zmzliny bez mrazáku.Vzpomeňte si na vlastnosti roztoků - teplota tání(tuhnutí)..

Zmrzlina bez mrazáku

Ať se vám pokus podaří a přeji dobrou chuť.

 

Pondělí 16. 3.

1/ Zopakovat chemické sklo a nádobí - učebnice str. 142 - 143

2/ Navrhni jaké nádobí budeš potřebovat na sestavení a/ filtrační aparatury

                                                                                        b/ destilační aparatury

3/ Navrhni jaké dělící metody použiješ k získání krystalů modré skalice ze směsi - voda, písek, modrá skalice

Úkol 2/ a 3/ vypracuj ze zadu sešitu na chemii.

4/ Vytvoř krystaly soli

- namíchej si nasycený roztok soli, roztok nalij na víčko zavařovací lahve a nechej volně na vzduchu. Vytvořené krystaly doneseš do školy na CHP po obnovení výuky ve školách.