Navigace

Obsah

 

Pondělí 22. 6. + Středa 24. 6.

Napište 15 vět o sobě (jméno, bydliště, věk, hobby, co máš rád, co nemáš rád...........)

 

Pátek 19. 6.

Meine Schwester ist schneller als ich. Moje sestra je rychlejší než já.

Eine Giraffe ist grösser als ein Elefant. Žirafa je větší než slon.

Der Hund von Tina mag Nudeln. Tinin pes má rád nudle.

Am liebsten isst er Fleisch.

Nejraději jí maso.

Anita fährt schnell Auto. Anita jezdí rychle autem.

Rita fährt Auto schneller. Rita jezdí autem rychleji.

Meine Oma kann gut kochen. Moje babbička umí dobře vařit.

Meine Mutter kann besser kochen als meine Oma. Moje maminka umí vařit lépe než moje babička.

Am besten kocht mein Vater. Nejlépe vaří můj tatínek.

V učebnici na straně 72 si pročtěte cvičení 10 a pokuste se vystupňovat podle vzoru daná přídavná jména.

 

Středa 17. 6.

Správný překlad cvičení z minulého týdne:

Zimní koníček

Jmenuji se Andreas a pocházím z Rakouska. Nyní jsem v Harrachově. Jezdíme na lyžích, snowboardu a stavíme sněhuláky. Můj tatínek také rád jezdí na snowboardu. Občas běháme na lyžích, ale sjezd mi jde lépe. V Krkonoších vše můžeme provozovat, stejně jako u nás v Alpách. 

Halaszlé (rybí polévka)

Jsme u tety Kornélie v Budapešti (Maďarsko). To je velmi krásné město. Teta Kornélie umí velmi dobře vařit. Její halaszlé chutná velmi dobře. Mám také rád čabajku.

Pizza Margarita

V květnu jsme byli v Římě. To je nádherné město. Bohužel jsme neměli moc času. Na obrázku je moje sestra Irena. Pracuje tam jako kuchařka v pizzerii. Její pizza Matgarita je velmi oblíbená a známá. Všichni lidé v Itálii milují pizzu, špagety a fotbal.

Koloseum v Pule

V srpnu byli moji rodiče v Pule. Koupali se v moři a potápěli se. V Pule bydleli. Je tam koloseum a hodně pamětihodností. Udělali stovky fotek. Zeme se mi líbí, chtěla bych tam jet o letních prázdninách.

Město EU

Evini sourozenci byli v Ženevě. Na obrázku stojí u Ženevského jezera. Ženeva je město EU. Sídlí tam hodně mezinárodních organizací. V Ženevě se mluví francouzsky a Evina sestra se francouzsky učí. Počasí bylo velmi horké a výlet lodí po Ženevském jezeru byl velmi povedený.

 

Do sešitu napište věty, které jsou ukryté v textu v učebnici na straně 72 ve cvičení 11. Věty také přeložte.

 

Pondělí 15. 6.

Správný překlad cvičení z minulého týdne:

Včera jsem měl moc práce.

Na stole byl seznam.

Všechno je hotovo!

Dnes brzy ráno jsem uklidil.

V půl sedmé jsem volal s babičkou.

Asi v deset jsem nakupoval v supermarketu.

Koupil jsem chléb, máslo a cukr.

V půl dvanácté jsem uvařil guláš.

Chutnal dobře.

Přečtěte si text na straně 70, rozhodni o které zemi se mluví. Vyber si dva odstavce, přelož a napiš do sešitu.

 

Pátek 12. 6.

Vzhledem k výpadku el. proudu a následným problémům s internetem jsem dopoledne nemohla zadat novou práci.

Protože jste dlouho čekali (jistě jste smutní), tak vám jako kompenzaci věnuji volný víkend.

V pondělí nashledanou!

 

Středa 10. 6.

Pročtěte si a napište do sešitu gramatiku v učebnici na straně 68. Jedná se o tvorbu minulého času u pravidelných sloves.

Přeložte text ze cvičení 2 na téže stránce (text je napsaný v minulém čase).

 

 

Pondělí 8. 6.

Zkontroluj si správný překlad krátkých textů z učebnice.

Austrálie: Už 30 let žije moje babička v Sydney. Je zpěvačka a zpívá v opeře v Sydney.

Evropa: Jsem nyní v Evropě, v Německu. Máme prázdniny. Moje hostitelská rodina se jmenuje Schwarz a bydlí v Mnichově. Zůstanu tu ještě pět týdnů. Moje němčina ještě není zcela dobrá.

Asie: Moji prarodiče bydlí ve Vietnamu. Chci je o prázdninách navštívit.

Jižní Amerika: Teta Elvíra nyní pracuje v Peru. Je novinářka a sbírá materiály pro svou knihu.

Severní Amerika: Moje sestra pracuje v New Yorku. Je tlumočnice a mluví pěti jazyky: anglicky, německy, španělsky, rusky a francouzsky.

Afrika: Moje rodina je celkem velká. Naši příbuzní žijí v celém světě. Moji rodiče jsou nyní v Johannesburgu. Jsou lékaři a tam pracují. Pochází z Vietnamu a studovali v Čechách.

 

 

Pátek 5. 6.

Správné řešení středeční práce (zkontrolujte si)

69/4 

  1. Harrys Hobbys sind Gitarre spielen und Fußball.
  2. Er trägt gern Jeans und T-Shirt.
  3. Beim Sport er hat einen Sportanzug an.
  4. Am Samstag hat er eine schwarze Hose und ein Hemd an.

70/6

  • Kakao - není oblečení
  • Karlsruhe - není obuv
  • Auto - nesouvisí s časovým údajem
  • Es tut weh. - nesouvisí s počasím

Dnes se podíváme do učebnice na stranu 67, kde je úvod poslední lekce. Protože se blíží prázdniny, je tématem hlavně cestování. Doufám, že Vás nerozhodí letošní těžká situace s výjezdem z republiky.

Prohlédněte si obrázky na této straně a do sešitu přeložte jednotlivé krátké texty.

Nápověda:

Verwandten = příbuzní

Dolmetscherin = tlumočnice

Seit 30 Jahren = Už 30 let

Gastfamilie = hostitelská rodina

Großeltern = prarodiče (babička s dědou)

sammeln = sbírat

 

Středa 3. 6.

Dnes si otevřete pracovní sešit u opakovacího testu sedmé lekce.

Přečtěte si text v úloze 4 na straně 69 a odpovězte (pokud možno) celou větou na otázky pod textem.

Další cvičení najdete na straně 70. Jedná se o cvičení 6, ve kterém rozhodněte, které slovo do řady nepatří a vysvětlete proč.

 

Pondělí 1. 6.

Možné správné otázky z minulé hodiny:

Ist euer Auto rot?

Wie heißt deine Mutter?

Ist Ihre Schwester 17 Jahre alt?

Wer ist das da?

Wie ist deine Telefonnummer?

Wann kommt euere Oma?

 

Dnes máte velký den. Protože je Mezinárodní den dětí a já Vám nemohu osobně popřát, tak Vám všem dám alespoň malý dárek.

Dnes nebudeme pokračovat, vy si místo němčiny vyjděte na sluníčko, dejte si něco dobrého a naberte síly na středu, kdy se opět vrhneme do práce.

 

 Pátek 29. 5.

Správné řešení minulé hodiny:

67/13

tvoje kočka = deine Katze                          můj bratr = mein Bruder

jeho sestra = seine Schwester                   naše lampa = unsere Lampe

jejich dcera = ihre Tochter                          tvůj otec = dein Vater

její babička = ihre Oma                               jeho syn = sein Sohn

její pes = ihr Hund                                       náš učitel = unser Lehrer

moje teta = meine Tante                              váš dům = euer Haus

jejich auto = ihr Auto                                    vaše matka = euere Mutter

67/14

ich und meine Tasche                                  ich und mein Hund

du und deine Katze                                      du und dein Hemd

er und seine Schwester                                er und sein Anorak

sie und ihre Tante                                         sie und ihr Rock

es und seine Oma                                        es und sein Schuh

wir und unsere Schule                                  wir und unser T-Shirt

ihr und euere Klasse                                    ihr und euer Kleid

Sie und Ihre Kassette                                   sie und ihr Top

 

Dnešní úloha bude krátká. V pracovním sešitě zůstaneme na stránce 67 a vytvoříte otázky ve cvičení 15. Odpovědi na Vaše otázky již v sešitě máte.

 

 

Středa 27. 5.

Do školního sešitu si zapište gramatiku z učebnice na straně 66. Jedná se o přivlastňovací zájmena.

ich und mein Pulli     já a můj svetr

du und dein Pulli       ty a tvůj svetr

er und sein Pulli        on a jeho svetr

sie und ihr Pulli          ona a její svetr

es und sein Pulli         ono a jeho svetr

 

wir und unser Hund     my a náš pes

ihr und euer Hund        vy a váš pes

sie uns ihr Hund           oni a jejich pes

Sie und Ihr Hund          Vy a Váš pes

V pracovním sešitě vypracujte na straně 67 cvičení 13 (spoj český překlad s německou větou) a cvičení 14 (doplň přivlastňovací zájmena - pozor v prvním sloupečku jsou podstatná jména ženského rodu, ve druhém sloupečku mužského nebo středního)

 

 

Pondělí 25. 5.

Správné odpovědi:

  1. Brauns fahren nach Kroatien im August.
  2. Sie wohnen im Hotel Stern.
  3. Er ist noch klein.
  4. Ja.
  5. Das Wasser ist prima.
  6. Der Vater fährt Wasserski und taucht.

Přečtěte si text ve cvičení 12 učebnice na straně 65. Zkuste se nad výhodami a nevýhodami školních uniforem zamyslet a napište (česky) proč by se Vám nošení uniforem líbilo nebo nelíbilo.

 

 

Pátek 22. 5.

V učebnici na straně 64 si přečtěte a přeložte text ve cvičení 9odpovězte na otázky 1 - 6.

Odpovědi si napište do školního sešitu.

Hezký víkend

 

Středa 20. 5.

Doplněná slova:

Wald, Schnee, kalt, Zeit, Eis, Hitze, warm

Dnes budete pracovat v pracovním sešitě. Na straně 66 najdete cvičení 9, ve kterém máte podle obrázků napsat, co si oblékne Daniela v zimě na horách, Sascha v létě v Itálii a Leo v létě u babičky.

 

Pondělí 18. 5.

Dnešním úkolem bude překlad a hlavně doplnění básničky v učebnici na straně 62.

 

Pátek 15. 5.

Slova zašifrovaná ve cvičení 65/7:

KORC = ROCK (sukně)

TLENAM = MANTEL (kabát)

LUPLI = PULLI (svetr)

LIDEK = KLEID (šaty)

SELUB = BLUSE (halenka)

LACHS = SCHAL (šála)

KECAJ = JACKE (bunda)

DUGBAEANZ = BADEANZUG (plavky)

IRSATSWEHT = SWEATSHIRT (mikina)

IKIBIN = BIKINI (dvojdílné plavky)

HUSRTSPOCHE = SPORTSCHUHE (sportovní boty)

 

Dnešní úkol bude malovací. V pracovním sešitě na straně 66 najdete cvičení 11. Tam jsou dvě polooblečené postavy a v textu je popis jejích oblečení (včetně barvy). Text si pročtěte a podle návodu postavám Roberta a Julie dokreslete oblečení.

Hezký víkend!

 

Středa 13. 5.

Zopakujte si názvy oblečení (viz minulá hodina)

V pracovním sešitě na straně 65 vyřešte cvičení 7 a 8

 

Pondělí 11. 5.

Správné odpovědi na poslední úkol:

  1. F - Claudia byla v Chorvatsku
  2. F - Jan má bratra
  3. R
  4. F - Georg nemá narozeniny v listopadu - podle obrázku v létě
  5. R
  6. R
  7. F - Ute má tetu Heidi
  8. F - Michaelova rodina je celkem početná
  9. F - Tobias sedí doma u počítače
  10. R

 

Ze slovníčku v pracovním sešitě na straně 71 si opište slova, týkající se oblečení (můžete i ilustrovat).

 

Středa 6. 5.

Překlad vět, které jste měli na procvičení z minulé hodiny:

  1. Škola začíná, prázdniny jsou bohužel za námi. Je už chladno, ale sluníčko ještě často svítí.O víkendu cestujeme. PODZIM, ZÁŘÍ
  2. Veselé velikonoce! Naše babička přijde k nám a malujeme vajíčka. Počasí není hezké, prší a občas ještě sněží. JARO, BŘEZEN - DUBEN
  3. Mám tě rád - to píší všichni.Dopisy dostávají všichni chlapci ve třídě  ZIMA, VALENTÝN 14. ÚNORA
  4. Mám dárek pro mou maminku. Všechno nejlepší k svátku matek! JARO, DRUHÁ NEDĚLE V KVĚTNU
  5. Mráz je pryč, můžeme konečně hrát fotbal. Na hřišti je hodně kluků, to je super. Máme dva týmy. JARO, DUBEN
  6. Škola končí. Letní prázdniny jsou opět tady. Letím do Ameriky. Moje sestra tam studuje a já jí navštívím. LÉTO, ČERVENEC
  7. Prší a prší. Bouřka je velmi silná a proto já nemůžu pracovat na počítači. LÉTO, PODZIM
  8. Silvestr je u nás velmi veselý. Máme párty, přijdou kamarádi, slavíme a slavíme. Potom přejeme: šťastný nový rok! ZIMA, PROSINEC

 

Do pondělí si přečtěte v učebnici text na straně 61 a za úkol mi pošlete odpovědi na otázky pod textem (pravda X lež).

 

 

Pondělí 4. 5.

Dnes začneme novou lekci.

V učebnici na straně 60 najdete cvičení 1 (osm odstavečků, které se týkají různých měsíců a ročních období).

Zkuste odhalit o které měsíce se jedná. Vodítkem mohou být významné svátky a zvláštní dny. (Valentýn - únor, den matek - květen, velikonoce - březen x duben, vánoce - prosinec, začátek a konec školy....)

 

Středa 29. 4.

Děkuji Romanovi a Dominice za zaslaný úkol.

Dnešní zadání bude oddychové. Pod následujícím odkazem najdete dvě stránky z jiného pracovního sešitu, než je náš. Úlohy jsou jednoduché a zvládnete je za pár minut levou zadní.

ZDRAVÁ VÝŽIVA

Sejdeme se zase v pondělí.

 

Pondělí 27. 4.

Dnešní zadání je jednoduché. Krátkými větami se pokuste odpovědět na otázky v učebnici na straně 58/ cvičení 14.

(Kde bydlíš? Bydlíš ve městě nebo na vesnici? Co tam je? Co děláš rád, jaký je tvůj koníček? Kde pracují rodiče? Kde leží tvoje škola? Jak chodíš do školy? Čím jezdíš?)

Pravdivost tvých odpovědí zkoumat nebudu.

Pátek 24. 4.

Děkuji Liborovi za poslaný úkol.

Dnes vyřešíte samostatně část opakovacího testu 6. lekce - na straně 60 pracovního sešitu

  • cvičení 2 - vytvořte pouze spojení podle vzoru : von dem Kino bis zu der Schule (od kina ke škole)
  • cvičení 4 - překlad dvou vět
  • cvičení 5 - doplnění předložek
  • cvičení 7 - doplnění tvaru slovesa wollen

 

 

Středa 22. 4.

Děkuji všem, kteří mi poslali pondělní úkol. Zatím čekám na práci Vojty, Libora a Terezy (doufám, že se dočkám)

Budeme pokračovat v pracovním sešitě na straně 58, ve cvičení 14 dokončíte věty (nabídku máte v šedých cihličkách pod textem).

(deshalb = proto     Hunger = hlad        schlafen = spát)

 

Pondělí 20. 4.

Počet odevzdaných úkolů z minulého týdne se nezměnil (co nadělám - musím si to poznamenat).

Dnes si rozšíříme zásobu sloves.

    CHTÍT   = WOLLEN  přepište si do sešitu

časování :   ich will                     já chci

                    du willst                   ty chceš

                    er(sie,es) will           on(ona,ono) chce

                   

                     wir wollen                my chceme

                     ihr wollt                    vy chcete

                     sie(Sie) wollen          oni chtějí (Vy chcete)

V pracovním sešitu na straně 58 doplňte tvary slovesa chtít do cvičení 13. Všimněte si, že určité sloveso (co vlastně chci dělat) je ve větě úplně na konci a je v infinitivu. O jaké osobě se ve větě mluví poznáte pouze z tvaru slovesa chtít.

Protože je pondělí, pošlete mi opět splněné cvičení (buď ofotíte sešit, nebo zašlete seznam doplněných tvarů. Termín je do středy dopoledne.

 

 

Pátek 17. 4.

Děkuji všem, kdo mi poslali předložky zadané ve středu. Nemám už dlouho zprávu od Vojty, Libora, Adriany, Terezy (co si o tom mám myslet)

Dnes se trochu projedeme. Minule jste si napsali názvy dopravních prostředků (viz středeční hodina). Vezměte si pracovní sešit a doplňte podle obrázků na straně 57 cvičení 9.  Pozor si musíte dát na tvar určitého členu. (Juri fährt mit dem Lastwagen). Druhé cvičení, které vypracujete, bude na straně 58 cvičení 11 (Přiřaďte českou a německou větu a v té německé ještě musíte doplnit tvar určitého členu).

Hezký víkend

 

Středa 15. 4.

Děkuji za splněný velikonoční úkol od Romana, Aleše D., Roberta, Aleše S. a Dominiky. Ostatní asi neměli čas - škoda.

Dnes začneme v pracovním sešitě, kde si doplníte předložky von x aus ve cvičení 6 na straně 56. Protože jsme neměli hodinu v pondělí, pošlete mi do pátku seznam doplněných předložek.

Potom si vemte učebnici na straně 56 a so sešitu si přepište (můžete i překreslit) dopravní prostředky ze cvičení 7

Opište si také gramatiku:

  Ich fahre mit  dem Bus.     (der Bus)    Jedu autobusem

                 mit   der Seilbahn.  (die Seilbahn)     Jedu lanovkou

                 mit   dem Auto        (das Auto)           Jedu autem.

 

Pondělí 6. 4. + Středa 8. 4.

Dnešní zadání je velmi jednoduché. Protože se blíží velikonoce, dávám Vám na vybranou ze dvou úkolů (vyberte si opravdu jen jeden)

  • vytvoř obrázkový slovníček na téma jaro a velikonoce
  • vytvoř prezentaci na téma jaro a velikonoce

Protože následují velikonoční prázdniny máte na splnění delší čas - do úterý 14. 4.

 

Užijte si velikonoce (i když nesmíte chodit koledovat)!!!

 

Pátek 3. 4.

Dnes se vrátíme k pondělní hodině, kdy jsme si říkali jak popsat cestu od někud někam.

Na procvičení využijeme pracovní sešit na straně 54 cvičení 2. Do školního sešitu si napište 9 vět podle vzoru:

Eva geht von dem Stadion bis zu dem Bahnhof.

POZOR na tvar určitého členu.

Hezký víkend a připravte se pondělní hodinu, ze které budu chtít vidět vaši práci.

 

Středa 1. 4.

Dnešní slunečné počasí využijeme pro lehké procvičování slovní zásoby. Pod odkazem najdete dvě stránky úkolů. 1. 4. procvičení

 

Pondělí 30. 3.

Dnes se soustředíme na popis cesty.

Důležité jsou předložky von (čti fon) = od    a  bis zu = k

Pozor musíme dávat na rod podstatného jména. (mužský, ženský, střední)

von dem Park zu dem Bahnhof    od parku k nádraží

von der Post zu der Schule       od pošty ke škole

von dem Haus zu dem Auto      od domu k autu

von dem Fluss zu der Kirche      od řeky ke kostelu

 

Opište si tabulku v učebnici na straně 53 a do sešitu vytvořte 5 vět ze cvičení 3 na straně 54.

 

Pátek 27. 3.

Dnes budeme pokračovat v učebnici.

Přečtěte si článek na stranách 52 a 53 a odpovězte na otázky 53/b

(nápověda : zuerst = nejprve, die Kreuzung = křižovatka, warten = čekat, es dunkelt = stmívá se, von dem Park bis zur Kirche = od pakku ke kostelu)

 

Středa 25. 3.

Dnes se podívejte v učebnici na stranu 51, prohlédněte si obrázky.

Do sešitu si přepište slovíčka z této strany, přeložte.

Pomocí slovníku nebo překladače si najděte ještě dalších 10 slovíček, která souvisí s tématem město nebo vesnice.

Hezký den!

 

Pondělí 23. 3.

Dnes si dáme krátké cvičení.

Zadání najdete po odkliknutí následujícího odkazu 23. 3. 2020

 

Pátek 20. 3. 2020

Dnes Vám nepošlu žádný soubor, budete pracovat s učebnicí a pracovním sešitem.

V učebnici si znovu pročtěte časování sloves v minulém čase - BYL, MĚL     str   49

Do školního sešitu vypracujte cvičení str 50 / 16. Pokud můžete vyfotit nebo skenovat, pošlete mi řešení, pokud tuto možnost nemáte, napište do emailu postupně pouze doplněné tvary (nemusíte přepisovat celé) 

(čas je do neděle 22. 3. do 18.00)

Minulý úkol mi zatím odevzdalo 6 z vás (to je málo), dělám si samozřejmě přehled a ti, co se neozvou, mají pětku

 

Středa 18. 3. 2020

Pod odkazem najdete soubor jednoduchých vět, které máte přeložit do němčiny, pozor na osoby, správný tvar slovesa, malá a velká písmena.

Cvičení vypracujte do sešitu a pro mou kontrolu napište alespoň 10 vět do Emailu kodeiv65@gmail.com, abych viděla že Vám to jde.

Pokud budete něco potřebovat (je jedno proč), tak jsem Vám na této adrese k dispozici.

Dávejte na sebe pozor!!!

 

Pondělí16. 3. 2020

Pod odkazem najdete pracovní list s opakováním časování slovesa muset, slovosledu a rozkazovacího způsobu. Cvičení vypracujte do školního sešitu. Po návratu do školy budeme předpokládat, že máte úkoly vypracované.