S čím vám můžeme pomoci?
Základní škola
Lučany nad Nisou 420
468 71 Lučany nad Nisou
IČO: 72742551
E-mail: skola@zslucany.cz
S čím vám můžeme pomoci?
Zpráva výchovného poradce školy, školní rok 2023/2024
Hlavním úkolem výchovné poradkyně bylo v letošním roce zajistit kariérové poradenství pro vycházející žáky, uchazeče z 5. ročníku o víceletá gymnázia, dále péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané. Vedla dokumentaci, která obsahuje odborné zprávy o žácích v poradenské péči, databázi žáků s vývojovými poruchami učení a integrovaných žáků, které pravidelně aktualizuje, dále vede evidenci IVP a spolu s ostatními pedagogy a PPP provádí vyhodnocení jejich účinnosti. Výchovná poradkyně úzce spolupracovala s metodikem prevence a vedením školy při řešení výchovných problémů u některých žáků naší školy. Během roku se účastnila pravidelných metodických setkání výchovných poradců pořádaných Pedagogicko-psychologickou poradnou Jablonec nad Nisou. Během podzimu a následně v lednu absolvovala informační školení VP k novému podávání elektronických přihlášek, u kterého bylo až do samého konce plno nejasností. Také se zúčastnila setkávání s PPP Jablonec nad Nisou a OSPOD Jablonec nad Nisou, kde byla seznámena s postupy při řešení problémů žáků s poruchami učení a chování, kdy je nutné se řídit platnou legislativou. Součástí této legislativy je i zavedení pěti stupňů podpůrných opatření. Podpůrná opatření prvního stupně jsou zcela v kompetenci školy a žáci nemusí navštívit poradenská zařízení. O udělení vyšších stupňů rozhodují poradenská zařízení.
Integrovaní žáci: stav k 30. 6. 2024
třída | 1. stupeň podpůrných opatření | 2. stupeň podpůrných opatření | 3. stupeň podpůrných opatření |
1. |
|
|
|
2. | 1 | 4 | 1 |
3. | 1 | 2 | 2 |
4. | 1 | 5 |
|
5. | 1 | 1 | |
6. | 1 | 2 |
|
7. |
| 3 | 1 |
8. | 1 | 2 | 1 |
9. |
| 4 | 1 |
Na základě doporučení školského poradenského zařízení (podpůrná opatření 3. stupeň) máme pro tyto žáky asistentky pedagoga, speciální předepsané pomůcky a IVP.
Spolupráce s PPP a SPC
Nedílnou součástí práce VP jsou pravidelné konzultace s pracovníky PPP při stanovování doporučení a vyhodnocování PO. Protože každé z dětí potřebuje individuální přístup, jsou tyto konzultace s PPP nebo SPC také individuálního charakteru.
V případě potřeby fungovala vzájemná spolupráce s PPP i SPC v Jablonci nad Nisou a v Liberci. Žáci jsou včas diagnostikováni. Jednotlivá doporučení byla konzultována s poradenskými pracovišti. Na základě doporučení PPP nebo SPC byly pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami vypracovány IVP. S plány byli následně seznámeni všichni pedagogové, vč. AP. Výchovná poradkyně kontrolovala vypracování a plnění individuálních vzdělávacích plánů, jejich hodnocení, včetně podpůrných opatření poskytnutých žákům. Každý měsíc probíhala setkání rodičů žáků s asistencí s AP, která byla zaměřena na vzdělávací i výchovnou oblast, na vyhodnocení nastavených opatření, na zhodnocení pokroků, příp. problémů. Z těchto konzultací byly provedeny záznamové reporty AP. Výchovná poradkyně také úzce spolupracovala s rodiči těchto žáků.
Výchovné problémy (řešené ve spolupráci s rodiči a OSPOD)
V letošním školním roce společně s metodikem prevence řešil výchovný poradce tyto výchovné problémy:
Kariérové poradenství
Vycházející žáci a uchazeči o víceleté gymnázium
V rámci pomoci žákům i rodičům při správném rozhodování organizovala VP:
Umístění vycházejících žáků
V letošním roce ce nám všechny děti dostaly na své obory již v prvním kole, z čehož máme nesmírnou radost a všem gratulujeme.
V tabulce jsou uvedeny pouze počty přijatých žáků na jednotlivé typy škol.
Typ střední školy | Přihlášeni | Přijati |
Střední školy- maturitní obory | 11 | 11 |
Střední odborná učiliště – učební obory bez maturity | 1 | 1 |
Víceletá gymnázia z 9. roč. | 0 | 0 |
Střední odborná učiliště – učební obory bez maturity z 8.roč. | 0 | 0 |
Víceletá gymnázia z 5. roč. | 1 | 1 |
Zpráva výchovného poradce školy, školní rok 2022/2023
Hlavním úkolem výchovného poradce bylo v letošním roce zajistit kariérové poradenství pro vycházející žáky, uchazeče z 5. ročníku o víceletá gymnázia, dále péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané. Vedl dokumentaci, která obsahuje odborné zprávy o žácích v poradenské péči, databázi žáků s vývojovými poruchami učení a integrovaných žáků, které pravidelně aktualizuje, vede evidenci IVP a spolu s ostatními pedagogy a PPP provádí vyhodnocení jejich účinnosti. Výchovný poradce úzce spolupracoval s metodikem prevence a vedením školy při řešení výchovných problémů u některých žáků naší školy. Během roku se účastnil pravidelných metodických setkání výchovných poradců pořádaných Pedagogicko-psychologickou poradnou Jablonec nad Nisou. Počátkem prosince absolvoval informační školení VP – Jak na kariérové poradenství ve škole. Také se zúčastnila setkávání s PPP Jablonec nad Nisou a OSPOD Jablonec nad Nisou, kde byla seznámena s postupy při řešení problémů žáků s poruchami učení a chování, kdy je nutné se řídit platnou legislativou. Součástí této legislativy je i zavedení pěti stupňů podpůrných opatření. Podpůrná opatření prvního stupně jsou zcela v kompetenci školy a žáci nemusí navštívit poradenská zařízení. O udělení vyšších stupňů rozhodují poradenská zařízení.
Integrovaní žáci: stav k 30. 6. 2023
třída | 1. stupeň podpůrných opatření | 2. stupeň podpůrných opatření | 3. stupeň podpůrných opatření |
1. |
|
| 1 |
2. | 1 | 1 | |
3. | 1 | 3 | |
4. | 1 |
| 1 |
5. | 2 | ||
6. | 1 | 2 | 1 |
7. | 1 | 3 | |
8. |
| 4 | 2 |
9. |
| 2 | 1 |
Na základě doporučení školského poradenského zařízení (podpůrná opatření 3. stupeň) máme pro tyto žáky asistentky pedagoga, speciální předepsané pomůcky a IVP.
Spolupráce s PPP a SPC
Nedílnou součástí práce VP jsou pravidelné konzultace s pracovníky PPP při stanovování doporučení a vyhodnocování PO. Protože každé z dětí potřebuje individuální přístup, jsou tyto konzultace s PPP nebo SPC také individuálního charakteru.
V případě potřeby fungovala vzájemná spolupráce s PPP i SPC v Jablonci nad Nisou a v Liberci. Žáci jsou včas diagnostikováni. Jednotlivá doporučení byla konzultována s poradenskými pracovišti. Na základě doporučení PPP nebo SPC byly pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami vypracovány IVP. S plány byli následně seznámeni všichni pedagogové, vč. AP. Výchovná poradkyně kontrolovala vypracování a plnění individuálních vzdělávacích plánů, jejich hodnocení, včetně podpůrných opatření poskytnutých žákům. Každý měsíc probíhala setkání rodičů žáků s asistencí s AP, která byla zaměřena na vzdělávací i výchovnou oblast, na vyhodnocení nastavených opatření, na zhodnocení pokroků, příp. problémů. Z těchto konzultací byly provedeny záznamové reporty AP. Výchovná poradkyně také úzce spolupracovala s rodiči těchto žáků.
Výchovné problémy (řešené ve spolupráci s rodiči, OSPOD, Policií ČR aj.)
V letošním školním roce společně s metodikem prevence řešil výchovný poradce tyto výchovné problémy:
Kariérové poradenství
Vycházející žáci a uchazeči o víceleté gymnázium
V rámci pomoci žákům i rodičům při správném rozhodování organizovala VP:
Umístění vycházejících žáků
V tabulce jsou uvedeny pouze počty přijatých žáků na jednotlivé typy škol.
Typ střední školy | Přihlášeni | Přijati |
Střední školy- maturitní obory | 9 | 7 |
Střední odborná učiliště – učební obory bez maturity | 14 | 9 |
Víceletá gymnázia z 9. roč. | 1 | 1 |
Střední odborná učiliště – učební obory bez maturity z 8.roč. | 2 | 9 |
Víceletá gymnázia z 5. roč. | 3 | 0 |
Hlavním úkolem výchovného poradce bylo v letošním roce zajistit kariérové poradenství pro vycházející žáky, uchazeče z 5. ročníku o víceletá gymnázia, dále péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané. Vedl dokumentaci, která obsahuje odborné zprávy o žácích v poradenské péči, databázi žáků s vývojovými poruchami učení a integrovaných žáků, které pravidelně aktualizuje, vede evidenci IVP a spolu s ostatními pedagogy a PPP provádí vyhodnocení jejich účinnosti. Výchovný poradce úzce spolupracoval s metodikem prevence a vedením školy při řešení výchovných problémů u některých žáků naší školy. Během roku se účastnil pravidelných metodických setkání výchovných poradců pořádaných Pedagogicko-psychologickou poradnou Jablonec nad Nisou. Počátkem prosince absolvoval informační školení VP - Problematika jednotných přijímacích zkoušek a vyplňování přihlášek, které zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky v Liberci. Také se zúčastnil spolu s metodikem prevence setkání s OSPOD Jablonec nad Nisou a Policií ČR, kde byli oba seznámeni s postupy při řešení problémů žáků s poruchami učení a chování, kdy je nutné se řídit platnou legislativou. Součástí této legislativy je i zavedení pěti stupňů podpůrných opatření. Podpůrná opatření prvního stupně jsou zcela v kompetenci školy a žáci nemusí navštívit poradenská zařízení. O udělení vyšších stupňů rozhodují poradenská zařízení.
Integrovaní žáci: stav k 30. 6. 2022
třída | 1. stupeň podpůrných opatření | 2. stupeň podpůrných opatření | 3. stupeň podpůrných opatření |
1. |
|
| 1 |
2. |
| 3 | 1 |
3. | 1 |
| 1 |
4. | 2 |
|
|
5. | 1 | 2 | 1 |
6. | 1 | 3 |
|
7. | 1 | 4 | 2 |
8. |
| 2 | 1 |
9. |
| 3 | 1 |
Na základě doporučení školského poradenského zařízení (podpůrná opatření 3. stupeň) máme pro tyto žáky asistentky pedagoga, speciální předepsané pomůcky a IVP.
Spolupráce s PPP a SPC
Nedílnou součástí práce VP jsou pravidelné konzultace s pracovníky PPP při stanovování doporučení a vyhodnocování PO. Protože každé z dětí potřebuje individuální přístup, jsou tyto konzultace s PPP nebo SPC také individuálního charakteru.
V případě potřeby fungovala vzájemná spolupráce s PPP i SPC v Jablonci nad Nisou a v Liberci. Žáci jsou včas diagnostikováni. Jednotlivá doporučení byla konzultována s poradenskými pracovišti. Na základě doporučení PPP nebo SPC byly pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami vypracovány IVP. S plány byli následně seznámeni všichni pedagogové, vč. AP. Výchovná poradkyně kontrolovala vypracování a plnění individuálních vzdělávacích plánů, jejich hodnocení, včetně podpůrných opatření poskytnutých žákům. Každý měsíc probíhala setkání rodičů žáků s asistencí s AP, která byla zaměřena na vzdělávací i výchovnou oblast, na vyhodnocení nastavených opatření, na zhodnocení pokroků, příp. problémů. Z těchto konzultací byly provedeny záznamové reporty AP. Výchovná poradkyně také úzce spolupracovala s rodiči těchto žáků.
Výchovné problémy (řešené ve spolupráci s rodiči, OSPOD, Policií ČR aj.)
V letošním školním roce společně s metodikem prevence řešil výchovný poradce tyto výchovné problémy:
Kariérové poradenství
Vycházející žáci a uchazeči o víceleté gymnázium
V rámci pomoci žákům i rodičům při správném rozhodování organizovala VP:
Umístění vycházejících žáků
V tabulce jsou uvedeny pouze počty přijatých žáků na jednotlivé typy škol.
Typ střední školy | Přihlášeni | Přijati |
Střední školy- maturitní obory | 7 | 7 |
Střední odborná učiliště – učební obory bez maturity | 9 | 9 |
Víceletá gymnázia z 9. roč. | 1 | 1 |
Víceletá gymnázia z 5. roč. | 1 | 0 |
Zpráva výchovného poradce školy, školní rok 2019/2020
Integrovaní žáci: stav k 30. 6. 2020
Při řešení problémů žáků s poruchami učení a chování je nutné se řídit platnou legislativou. Součástí je zavedení pěti stupňů podpůrných opatření. Podpůrné opatření prvního stupně je zcela v kompetenci školy a žáci nemusí navštívit poradenské zařízení. O udělené vyšších stupňů rozhodují poradenská zařízení.
třída | 1.stupeň podpůrných opatření | 2.stupeň podpůrných opatření | 3.stupeň podpůrných opatření |
1. |
|
| 1 |
2. | 2 |
|
|
3. | 1 | 2 | 2 |
4. | 1 | 2 |
|
5. |
| 4 | 2 |
6. | 1 | 3 | 1 |
7. | 2 | 3 | 1 |
8. |
| 2 | 1 |
9. |
| 3 |
|
Ve vybraných třídách, na základě doporučení poradenských zařízení (podpůrná opatření stupeň 3), pracovaly s žáky asistentky pedagoga.
Spolupráce s PPP a SPC
Konají se akce výchovných poradců v PPP Jablonec nad Nisou, které v letošním školním roce získaly podobu individuálních konzultací.
V případě potřeby funguje vzájemná spolupráce s PPP i SPC v Jablonci nad Nisou a v Liberci. Žáci jsou včas diagnostikováni, úzká spolupráce je i s vytvářením individuálních vzdělávacích plánů.
Nejčastější výchovné problémy (řešené ve spolupráci s rodiči, OSPOD, Policií ČR aj.)
V rámci pomoci žákům i rodičům při správném rozhodování organizovala VP:
Umístění vycházejících žáků
V tabulce jsou uvedeny pouze počty přijatých žáků na jednotlivé typy škol (s výjimkou víceletých gymnázií).
Důvody:
Typ střední školy | Přihlášeni | Přijati |
Střední školy- maturitní obory | 6 | 6 |
Střední odborná učiliště – učební obory | 4 | 4 |
Víceletá gymnázia | 1 | 1 |
Integrovaní žáci: stav k 30. 6. 2019
Od loňského školního roku platí nová legislativa v posuzování žáků s problémy v učení a chování.
Součástí je zavedení podpůrného opatření prvního stupně, které je zcela v kompetenci školy a žáci nemusí navštívit poradenské zařízení.
třída | 1.stupeň podpůrných opatření | 2.stupeň podpůrných opatření | 3.stupeň podpůrných opatření |
1. |
|
|
|
2. | 2 | 2 | 2 |
3. | 1 | 3 |
|
4. | 1 | 2 | 2 |
5. |
| 4 | 1 |
6. | 1 | 3 | 1 |
7. |
| 2 | 1 |
8. |
| 2 |
|
9. |
|
| 1 |
Ve vybraných třídách, na základě doporučení poradenských zařízení (podpůrná opatření stupeň 3), pracovaly s žáky asistentky pedagoga.
Spolupráce s PPP a SPC
Konají se akce výchovných poradců v PPP Jablonec nad Nisou, které v letošním školním roce získaly podobu individuálních konzultací. Na základě žádosti paní učitelky proběhla mimořádná schůzka s maminkou žáka a p. ředitelky Pedagogicko-psychologické poradny v Jablonci nad Nisou.
V případě potřeby funguje vzájemná spolupráce s PPP i SPC v Jablonci nad Nisou a v Liberci. Žáci jsou včas diagnostikováni, úzká spolupráce je i s vytvářením individuálních vzdělávacích plánů.
Nejčastější výchovné problémy (řešené ve spolupráci s rodiči, OSPOD, Policií ČR aj.)
V rámci pomoci žákům i rodičům při správném rozhodování organizovala VP:
Umístění vycházejících žáků
V tabulce jsou uvedeny pouze počty přijatých žáků na jednotlivé typy škol (s výjimkou víceletých gymnázií).
Důvody:
Typ střední školy | Přihlášeni | Přijati |
Střední školy- maturitní obory | 14 | 14 |
Střední odborná učiliště – učební obory | 8 | 8 |
Víceletá gymnázia | 5 | 0 |
Integrovaní žáci: stav k 30. 6. 2018
Letošní školní rok byl rokem, kdy začala platit nová legislativa v posuzování žáků s problémy v učení a chování.
Novinkou je zavedení podpůrného opatření prvního stupně, které je zcela v kompetenci školy a žáci nemusí navštívit poradenské zařízení.
třída | 1.stupeň podpůrných opatření | 2.stupeň podpůrných opatření | 3.stupeň podpůrných opatření |
1. |
| 1 | 3 |
2. | 1 | 2 |
|
3. |
| 1 | 2 |
4. | 1 | 2 | 1 |
5. | 2 | 2 | 2 |
6. |
| 3 | 1 |
7. |
| 3 |
|
8. | 1 |
| 1 |
9. |
| 2 |
|
Ve vybraných třídách, na základě doporučení poradenských zařízení, pracovaly s žáky asistentky pedagoga.
Spolupráce s PPP a SPC
Konají se akce výchovných poradců v PPP Jablonec nad Nisou, které v letošním školním roce získaly podobu individuálních konzultací.
V případě potřeby funguje vzájemná spolupráce s PPP i SPC v Jablonci nad Nisou a v Liberci. Žáci jsou včas diagnostikováni, úzká spolupráce je i s vytvářením individuálních vzdělávacích plánů.
Nejčastější výchovné problémy (řešené ve spolupráci s rodiči, OSPOD, Policií ČR aj.)
V rámci pomoci žákům i rodičům při správném rozhodování organizovala VP:
Umístění vycházejících žáků
V tabulce jsou uvedeny pouze počty přijatých žáků na jednotlivé typy škol (s výjimkou víceletých gymnázií).
Důvody:
Typ střední školy | Přihlášeni | Přijati |
Střední školy- maturitní obory | 9 | 9 |
Střední odborná učiliště – učební obory | 4 | 4 |
Víceletá gymnázia | 3 | 2 |
Integrovaní žáci: stav k 30. 6. 2017
Letošní školní rok byl rokem, kdy začala platit nová legislativa v posuzování žáků s problémy v učení a chování. Někteří měli ještě doporučení PPP nebo SPC podle již končící vyhlášky (platí dvouleté přechodné období), jiní již absolvovali vyšetření nové.
Novinkou je zavedení podpůrného opatření prvního stupně, které je zcela v kompetenci školy a žáci nemusí navštívit poradenské zařízení.
třída | 1.stupeň podpůrných opatření | 2.stupeň podpůrných opatření | 3.stupeň podpůrných opatření | Integrace podle dřívější vyhlášky |
1. | 2 |
|
|
|
2. | 1 |
|
| 2 |
3. | 1 | 1 |
| 2 |
4. | 2 | 1 | 1 | 2 |
5. | 2 |
|
| 3 |
6. |
|
|
| 1 |
7. |
|
|
| 2 |
8. | 1 |
|
|
|
Ve vybraných třídách, na základě doporučení poradenských zařízení, pracovaly s žáky asistentky pedagoga.
Spolupráce s PPP a SPC
Konají se akce výchovných poradců v PPP Jablonec nad Nisou, které v letošním školním roce získaly podobu individuálních konzultací.
V případě potřeby funguje vzájemná spolupráce s PPP i SPC v Jablonci nad Nisou a v Liberci. Žáci jsou včas diagnostikováni, úzká spolupráce je i s vytvářením individuálních vzdělávacích plánů.
Nejčastější výchovné problémy (řešené ve spolupráci s rodiči, OSPOD, Policií ČR aj.)
V rámci pomoci žákům i rodičům při správném rozhodování organizovala VP:
Umístění vycházejících žáků
V tabulce jsou uvedeny pouze počty přijatých žáků na jednotlivé typy škol (s výjimkou víceletých gymnázií).
Důvody:
Typ střední školy | Přihlášeni | Přijati |
Střední školy- maturitní obory | 5 | 5 |
Střední odborná učiliště – učební obory | 4 | 4 |
Víceletá gymnázia | 2 | 0 |
Integrovaní žáci: stav k 30. 6. 2016
2. stupeň – 1 žák 1 žák – Aspergerův syndrom
(celkem 14 integrovaných žáků)
Spolupráce s PPP
Konají se akce výchovných poradců v PPP Jablonec nad Nisou, které v letošním školním roce získaly podobu individuálních konzultací.
Nejčastější výchovné problémy (řešené ve spolupráci s rodiči, OSPOD, Policií ČR aj.)
V rámci pomoci žákům i rodičům při správném rozhodování organizovala VP:
Umístění vycházejících žáků
V tabulce jsou uvedeny pouze počty přijatých žáků na jednotlivé typy škol (s výjimkou víceletých gymnázií).
Důvody:
Typ střední školy | Přihlášeni | Přijati |
Střední školy- maturitní obory | 6 | 6 |
Střední odborná učiliště – učební obory | 6 | 6 |
Integrovaní žáci: stav k 30. 6. 2015
2. stupeň – 2 žáci
(celkem 10 integrovaných žáků)
Spolupráce s PPP
Konají se akce výchovných poradců v PPP Jablonec nad Nisou, které v letošním školním roce získaly podobu individuálních konzultací.
Nejčastější výchovné problémy (řešené ve spolupráci s rodiči, OSPOD, Policií ČR aj.)
V rámci pomoci žákům i rodičům při správném rozhodování organizovala VP:
Umístění vycházejících žáků
V tabulce jsou uvedeny pouze počty přijatých žáků na jednotlivé typy škol (s výjimkou víceletých gymnázií).
Důvody:
Typ střední školy | Přihlášeni | Přijati |
Střední školy- maturitní obory | 1 | 1 |
Střední odborná učiliště – učební obory | 3 | 3 |
Víceletá gymnázia | 1 | 0 |
ředitelna 488 880 811, 724 341 203 /ŘŠ/, 488 880 812, 602 349 343 /ZŘŠ/
sborovna 488 880 820
družina 725 985 594, 488 880 830 I., 728 892 165 II.
e-mail: skola@zslucany.cz
web: www.zslucany.cz
jídelna 774 086 419
e-mail: sjlucany@seznam.cz